انواع لیفتراک

دوشنبه 22 مهر 1398
9:14
حسین

بسمه تعالی

لیفتراک 3 تن

یکی از پرکاربردترین لیفتراک ها در کلیه صنایع ، لیفتراک 3 تن میباشد ، که در پنج نوع لیفتراک 3 تن دیزل ، لیفتراک 3 تن بنزینی ، لیفتراک 3 تن دوگانه سوز ، لیفتراک 3 تن گاز سوز و لیفتراک 3 تن برقی تولید و مورد استفاده قرار می گیرد.

در بازار ایران لیفتراک های سه تن از محبوبیت بالایی برخوردار میباشد چراکه علاوه بر کارایی بالایی که دارند به علت سهولت در خرید و فروش و همچنین تامین قطعات یدکی مورد توجه اکثر صنعتگران میباشند.

لیفتراک 3 تن در کمپانی های مختلف و با برند های مختلف در دنیا تولید می شود که تعدادی از آنها عبارتند از ، لیفتراک کوماتسو ( KUMATSU ) ، لیفتراک تویوتا ( TOYOTA ) ، لیفتراک بائولی ( Baoli ) ، لیفتراک میتسوبیشی ( MITSUBISHI ) ، لیفتراک هیوندای ( HYUNDAI ) ، لیفتراک TCM ، لیفتراک کاترپیلار( CATERPILLAR ) ، لیفتراک OM ، لیفتراک لینده ( LINDE ) ، لیفتراک استیل ( STILL ) ، لیفتراک هایستر ( HYSTER ) ، لیفتراک هلی ( heli ) ، لیفتراک جک ( JAC ) ، لیفتراک زوم لاین ( ZOOMLION ) ، لیفتراک EP و . . .



در ایران نیز شرکتهایی نظیر سپاهان لیفتر ، شرکت آذرسهند تبریز ، شرکت تسهیل ماشین و شرکت کاراماشین آرنا جزو تولید کننده های لیفتراک میباشند.

لیفتراک 3 تن دیزل و لیفتراک 3 تن دوگانه سوز با موتور های مختلفی از قبیل ، موتور ایسوزو ( ISUZU) ، موتور نیسان ( NISSAN) ، موتور یانمار ( YANMAR ) ، موتور میتسوبیشی ( MITSUBISHI ) ، موتور GM و . . . تولید و به بازار عرضه میگردد.

لیفتراک های 3 تن دیزل با توجه به نوع سوخت مصرفی که گازوئیل میباشد برای استفاده در فضای باز مناسب میباشند چرا که استفاده از این لیفتراک ها در فضای بسته مشکلاتی را از لحاظ آلودگی دود گازوئیل برای اطرافیان ایجاد خواهد نمود. هر چند که امروزه طراحی و تولید موتورهای با استانداردهای بالا میزان آلایندگی را در لیفتراک های دیزل به حداقل رسانده است .

و لیفتراک های 3 تن دوگانه سوز به علت آلایندگی پایینی که دارند ، برای کار در فضای بسته مناسب تر از لیفتراک های دیزل میباشند ، از لیفتراک 3 تن دوگانه سوز معمولا در داخل سوله های خط تولید و جهت جا به جایی محصول و یا مواد اولیه استفاده می گردد .

لیفتراک 3 تن دوگانه سوز در مقایسه با لیفتراک 3 تن گاز سوز عملکرد بهتری دارد چرا که لیفتراک های گاز سوز به علت اینکه سوخت گاز در اصطلاح خشک میباشد باعث پایین آمدن عمر مفید موتور میگردد و همچنین در ایام سرد سال با مشکل روشن شده مواجه خواهد شد و این درحالی است که موتورهای دوگانه سوز به علت استفاده از سوخت بنزین در کنار سوخت گاز از عملکرد بهتری برخودار هستند .

ارتفاع بارگیری در لیفتراک های 3 تن با توجه به نیاز خریدار می تواند از 3 متر الی 6 متر متغیر باشد.

لیفتراک های 3 تن با دکل های متفاوت از قبیل ، دکل 2 کشو 3 متر ، دکل 2 کشو 4 متر ، دکل 3 کشو 4.5 متر ، دکل 3 کشو 6 متر قابل ارائه میباشد . دکل های 3 کشو که معمولا با یک جک هیدرولیک در وسط دکل طراحی می شوند ، اصطلاحا دکل کانتینر رو نامیده می شوند ، چرا که با استفاده از این نوع دکل می توان کالای موجود در کانتینر را به سهولت از داخل کانتینر تخلیه نمود.

لیفتراک های 3 تن با دو مدل گیربکس ، اوتومات و دنده ای ( گیربکس خشک ) تولید می شوند که البته با توجه به سهولت در اپراتوری لیفتراک با گیربکس اتومات اکثر صنعتگران مایل به استفاده از این نوع لیفتراک هستند .

با توجه به اینکه اپراتور لیفتراک مدت زمان زیادی را بر روی صندلی لیفتراک قرار دارد و همچنین به علت اینکه امکان استفاده از کمک فنر در لیفتراک وجود ندارد ، در گذشته اکثر راننده های لیفتراک که طولانی مدت با لیفتراک کار می کردند دچار کمر درد و مشکل ستون فقرات بودند ، که این مشکل با طراحی صندلی های ارگونومی و استفاده از آنها در لیفتراک کاملا برطرف شده است ، صندلی ارگونومی با طراحی مناسب و همچنین قابلیت تنظیم قسمت تکیه گاه و استفاده از فنرهایی در زیر صندلی جهت کاهش ضربه های وارد به اپراتور باعث می شود اپراتور دچار مشکلات کمردرد و ستون فقرات نشود .

طراحی لیورها در لیفتراک های 3 تن متفاوت بوده ، در بعضی از لیفتراک ها ، لیورها بر روی داشبورد و در کنار فرمان جانمایی شده و در بعضی دیگر لیورها کنار صندلی اپراتور قرار گرفته است .

با توجه به اینکه لیفتراک در شرایط آب و هوایی مختلف و همچنین محیط های کاری متفاوتی مورد استفاده قرارمی گیرد ، به درخواست خریدار می تواند دارای اتاق کامل و مجهز به سیستم سرمایش و گرمایش باشد .

یکی دیگر از مواردی که در لیفتراک های 3 تن مورد استفاده قرار میگیرد ، استفاده از لاستیک دوبل برای حمل و جایه جایی بارهایی است که عرض زیادی دارند ، چرا که لاستیک دوبل در قسمت جلو لیفتراک باعث می شود تعادل لیفتراک به هنگام جابه جایی این بارها بیشتر و جابه جایی با ایمنی بالایی صورت گیرد .

طول شاخک در لیفتراک 3 تن بسته به شرایط و محیط کار متفاوت خواهد بود و به درخواست خریدار می تواند از 50 سانتی متر تا 200 سانتی متر بر روی لیفتراک قرار گیرد . البته باید توجه داشت طول شاخک استاندارد برای لیفتراک 3 تن با توجه به مرکز ثقل و طراحی لیفتراک حدود 110 سانتی متر میباشد و به هر اندازه طول شاخک مورد نیاز با شاخک استاندارد متفاوت باشد مطمئنا مرکز ثقل لیفتراک تغییر خواهد کرد و این امر بایستی مورد توجه اپراتور لیفتراک در هنگام جابه جایی بار قرار گیرد .

لیفتراک های 3 تن از قبیل دیزل ، دوگانه سوز و برقی با توجه به محل کار و شرایط محیط کار لیفتراک می توانند از لاستیک های بادی و یا لاستیک های توپر ( لاستیک سنگی ) استفاده نمایند ، اگر در محل کار لیفتراک ، اشیاء نوک تیز ، ماده خورنده ، ماده با سایندگی بالا وجود داشته باشد بهتر است از لاستیک های توپر استفاده گردد تا در برابر این موارد استقامت بیشترو طول عمر بیشتری داشته باشد ، اما یکی از معایب لاستیک توپر این است که نرمی حرکت لیفتراک را کم می نماید .

علاوه بر شاخک لیفتراک که جهت جابه جایی پالت محصولات مورد استفاده قرار میگیرد ، امکان نصب انواع الحاقیات بر روی لیفتراک 3 تن وجود دارد که از جمله این الحاقیات میتوان از ساید شیفت ، فورک پوزیشنر ، رولگیر ، بشکه گیر ، کارتن کلمپ ، بلوک گیر ، بشکه گیر روتاری و . . . نام برد .

به عنوان مثال از الحاقیه رولگیر در صنف کاغذ و جهت جابه جایی رول کاغذ استفاده میگردد و از کارتن کلمپ در صنعت لوازم خانگی برای جابه جایی یخچال ، ماشین لباسشویی ، ماشین ظرف شویی و . . . و از بشکه گیر در صنعت نفت و گاز و کارخانه های تولید روغن های صنعتی ، تولید رنگ و رزین ، تولید مواد شیمیایی جهت جابه جایی بشکه محصولات استفاده می گردد.


[ بازدید : 91 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به لیفتراک است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]